27 kwietnia 2019 r., w czasie Dnia Otwartego UW, studenci Wydziału „Artes Liberales” zaprezentują efekty pracy, którą prowadzili w stworzonych przez siebie zespołach od początku bieżącego roku akademickiego. Powstałe prace studentów są bardzo ciekawe, niebanalne, interdyscyplinarne, naukowe i artystyczne.

Jak się tworzy nową religię?
Co mówi Toy Story o społeczeństwie klasowym?
Czy trudno jest wylądować na księżycu?
Bać się czy nie bać pająków?
W jaki sposób tłumaczyć dzieciom trudne słowa?
Jak wygląda życie grup nienormatywnych w III RP?

Na te i inne pytania odpowiedzą prezentacje Studenckich Projektów Zespołowych.

Prezentacje odbędą się w Budynku Starej Biblioteki UW (Kampus Główny UW, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28), w sali nr 211.

Szczegółowy program:

  • 12.30: Otwarcie wydarzenia
  • 12.40–12.50: Literatura dziecięca
  • 12.50–13.00: Porozmawiajmy o szkole. Archiwum relacji z dorastania w polskim systemie edukacji
  • 13.00–13.10: Historia wyalienowanych zabawek
  • 13.10–13.20: Intertekstualność w (pop)kulturze a sztuka dawna
  • 13.20–13.30: Musimy porozmawiać o pająkach
  • 13.30–13.40: O granicach w sztuce. Dyskurs niepełnosprawności w malarstwie action painting
  • 13.40–13.50: Oddziaływanie konserwatywnej polityki władzy III RP na jednostki należące do grup nieuprzywilejowanych
  • 13.50–14.00: Między duszą a rozumem
  • 14.00–14.10: Strategie śnienia: Psychologia C. G. Junga, astrologia i sztuka jako narzędzia pracy ze snem
  • 14.10–14.20: Zrób to sam: Lądowanie na księżycu. Psychologia teorii spiskowych na podstawie lądowania Apollo 11
  • 14.20–14.50: Indywidualne zapoznanie się z prezentowanymi pracami
  • 14.50–15.30: Dyskusja