Select Page

Pracownice i pracownicy

Biogram

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku historia sztuki oraz podyplomowych Studiów Filozoficznych na Uniwersytecie Warszawskim. Rozprawę doktorską „Obrazy pamięci i wiedzy. Fotograficzne reprodukcje dzieł w archiwach i narracjach historii sztuki”, za którą otrzymała od Stowarzyszenia Historyków Sztuki nagrodę im. ks. prof. Szczęsnego Dettloffa, obroniła w 2013 roku. Stypendium post-doc odbyła w Kunsthistorisches Institut in Florenz- Max-Planck-Institut, pod opieką Prof. Gerharda Wolfa i dr. Hannah Baader. W latach 2005-2020 roku była wykładowczynią Instytutu Historii Sztuki UW, od października 2020 pracuje na Wydziale Artes Liberales. W latach 2015–2020 kierowała badaniami w Muzeum Warszawy. Współpracuje z Center for Research on Social Memory (Wydział Socjologii, UW).

W 2012 roku otrzymała grant „Preludium” NCN (Archiwum diapozytywów Instytutu Historii Sztuki UW- kontekst ideowy i historyczny, nr 03/N/HS2/06287), w latach 2012–2014 uczestniczyła w projekcie „Connecting Art Histories in the Museum: Mediterranean and Asia”, prowadzonym przez Kunsthistorisches Institut in Florenz- Max-Planck-Institut we współpracy ze Staatliche Museen zu Berlin. Wykonawczyni w grancie „Sensualność w kulturze polskiej. Przedstawienia zmysłów człowieka w języku, piśmiennictwie i sztuce od średniowiecza do współczesności” (kierownik: prof. dr hab. Włodzimierz Bolecki, grant NCBiR na lata 2010–2012, nr N R17 0005 06/2009). Kierowniczka projektów „Skąd się biorą warszawiacy? Migracje do Warszawy XIII–XXI w.” (2015-2016) oraz „Rzeczy w muzeum/ Things in a Museum” (2017), finansowanych w ramach Funduszy Norweskich i Funduszy EOG (we współpracy z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy, Muzeum Warszawy i Muzeum Uniwersyteckim w Bergen). Uczestniczka projektu ECHOES, finansowanego w ramach Horyzontu 2020, w zespole kierowanym przez Prof. Joannę Wawrzyniak: City Museums and Multiple Colonial Pasts.

Stypendystka m.in. Lieven Gevaert Research Centre for Photography na Katholieke Universiteit Leuven (opiekunowie naukowi: Prof. Hilde Van Gelder, Prof. Jan Baetnes), Kunsthistorisches Institut Florenz- Max- Planck- Institut oraz Staatliche Museen zu Berlin (opiekunowie naukowi: Prof. Gerhard Wolf, dr Hannah Baader), Ruskin Library na Lancaster University (badania nad dagerotypami Johna Ruskina), oraz Henry Moore Institute w Leeds (badania w archiwum fotografii rzeźby).

Laureatka nagrody im. ks. prof. Szczęsnego Dettloffa przyznanej przez Stowarzyszenie Historyków Sztuki za rozprawę doktorską (2014), nagrody III stopnia za książkę „Fotografie ruin. Ruiny fotografii. 1944–2014” w konkursie „Muzeum widzialne” Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów (2015), nagrody „Sybilla” za projekt badawczy „Skąd się biorą warszawiacy? Migracje do Warszawy XIII-XXI wiek” (wraz z zespołem projektu, 2017).

Zajmuje się badaniami nad fotografią (historia i teoria), oraz studiami muzealnymi (muzealnictwo i muzeologia). Interesuje się teorią i metodologią badań nad sztuką, teorią postkolonialną, nurtami nowej humanistyki (zwłaszcza zwrotem ku rzeczom, zwrotem ku materialności).

Publikacje

Książki

Artykuły

Redakcje
OK
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się wiecej o celu ich używania oraz możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.
Skip to content