Link do pokoju zooma: https://us02web.zoom.us/j/88435552530?pwd=ay9HVkRIOVA1aXAzMUpkWW9JelN4dz09
Meeting ID: 884 3555 2530, Passcode: 1410. Pokój otwarty jest od 9.30.
Wystąpienia trwają po 15 minut, po każdych trzech jest czas na 15-minutową dyskusję.
Program do ściągnięcia w PDF: interfejsy – program, abstrakty – do ściągnięcia w PDF: interfejsy – abstrakty.
PROGRAM KONFERENCJI
9.45: Otwarcie konferencji
10:00 – 11:00: Sesja I. Interfejsy a gry wideo (1). Przewodniczy: dr hab., prof. ucz. Dominika Oramus
mgr Agata Waszkiewicz (doktorantka WH UMCS), Problem czwartej ściany w niezależnych grach interfejsowych
dr Krzysztof Maj (WH AGH), Otwarte, tyle że zamknięte. O problemie pseudootwartego świata gry wideo
dr hab. Tomasz Z. Majkowski (WP UJ), I Shot the Sheriff – doświadczanie westernu za pośrednictwem interfejsu “Red Dead Redemption 2”
11:10 – 12:10: Sesja II. Interfejsy a literatura science fiction. Przewodniczy: dr hab., prof. ucz. Paweł Frelik
dr hab., prof. ucz. Dominika Oramus (WN UW), Na styku czasu, przestrzeni i świadomości. Czy James Joyce pisał sci-fi?
dr hab. Przemysław Kordos (WAL UW), Interfejs jako narzędzie fabularne (plot device) na przykładach z literatury SF
dr Jerzy Stachowicz (IKP UW), Alternatywne internety – „duchowe telegrafy” i „czapki myślówki”. (Nie tylko) literackie koncepcje biologiczno-elektronicznej sieci w czasach przed powstaniem internetu
12:20 – 13:20: Sesja III. Człowiek i/jako interfejs. Przewodniczy: dr Piotr Kubiński
Anna Maria Grzybowska (OSA UW), Człowiek jako interfejs – bezpieczeństwo danych, posthumanizm i aplikacje wspomagające zdrowie psychiczne w powieści wizualnej “Eliza” (2019)
Michał Grabowski (absolwent WAL, koło ALEA), Interfejs ciała. Porównanie systemów kontroli awatara w kompetytywnych szermierczych grach wideo For Honor i Mordhau
dr hab., prof.ucz. Paweł Frelik (OSA UW), Szaleństwo niewidzialnego – screenporn i (bio)władza we współczesnym kinie i telewizji science fiction
13:20 – 14:00 Przerwa
14:00 – 15:00: Sesja IV. Interfejsy a gry wideo (2). Przewodniczy: dr hab. Przemysław Kordos
dr Piotr Kubiński (WP UW), Interfejsy intymności we współczesnych grach wideo
dr hab., prof. ucz. Michał Kłosiński (WH UŚ), Ontologia interfejsu w symulatorach kosmicznych MMO: Elite Dangerous vs Star Citizen
dr Joanna Pigulak (WFPiK UAM), Interfejs i czas. Zależności między graficznymi interfejsami użytkownika a strukturą temporalną gier wideo
15:10 – 16:10: Sesja V. Teoria i praktyka interfejsu. Przewodniczy: dr hab., prof. ucz. Michał Kłosiński
mgr Julia Krzesicka (doktorantka WAL UW), Historia fabrykowania interfejsów, czyli o interfejsach głosowych i ich projektowaniu z perspektywy Actor-Network Theory (ANT)
mgr Marcin Kozak (doktorant WAL UW, program Nature-Culture), Granice przezroczystości interfejsów i możliwość wtopienia ich w ludzkie aparaty poznawcze (brain-computer interfaces – BCIs) na poziomie cielesnym w kontekście filozofii plastyczności Catherine Malabou
mgr Martyna Dudziak-Kisio (WAL / doktorantka WDIB UW), Porównanie lekcji prowadzonej całkowicie w VR i tradycyjnej lekcji w szkole
16:20 – 17:20: Sesja VI. Interfejsy w innych mediach. Przewodniczy: dr Krzysztof Maj
mgr Zuzanna Wiśnicka-Tomalak (doktorantka WAL UW), Urealnianie interfejsu fantastycznego w Pokojach Zagadek
Karol Popow (WAL UW, koło ALEA), Kategoria interfejsu w grach planszowych – analiza komunikacyjnego i estetycznego funkcjonowania interfejsu na wybranych przykładach gier hybrydowych i o tematyce gier wideo
mgr Grzegorz Zyzik (doktorant, Uniw. Opolski), Transgresyjny wymiar budowania. LEGO Hidden Side jako interfejs
17.20: Zakończenie konferencji