Link do pokoju zooma: https://us02web.zoom.us/j/88435552530?pwd=ay9HVkRIOVA1aXAzMUpkWW9JelN4dz09
Meeting ID: 884 3555 2530, Passcode: 1410. Pokój otwarty jest od 9.30.

Wystąpienia trwają po 15 minut, po każdych trzech jest czas na 15-minutową dyskusję.

Program do ściągnięcia w PDF: interfejsy – program, abstrakty – do ściągnięcia w PDF: interfejsy – abstrakty.

 

PROGRAM KONFERENCJI

9.45: Otwarcie konferencji

10:00 – 11:00: Sesja I. Interfejsy a gry wideo (1). Przewodniczy: dr hab., prof. ucz. Dominika Oramus

mgr Agata Waszkiewicz (doktorantka WH UMCS), Problem czwartej ściany w niezależnych grach interfejsowych

dr Krzysztof Maj (WH AGH), Otwarte, tyle że zamknięte. O problemie pseudootwartego świata gry wideo

dr hab. Tomasz Z. Majkowski (WP UJ), I Shot the Sheriff – doświadczanie westernu za pośrednictwem interfejsu “Red Dead Redemption 2”

11:10 – 12:10: Sesja II. Interfejsy a literatura science fiction. Przewodniczy: dr hab., prof. ucz. Paweł Frelik

dr hab., prof. ucz. Dominika Oramus (WN UW), Na styku czasu, przestrzeni i świadomości. Czy James Joyce pisał sci-fi?

dr hab. Przemysław Kordos (WAL UW), Interfejs jako narzędzie fabularne (plot device) na przykładach z literatury SF

dr Jerzy Stachowicz (IKP UW), Alternatywne internety – „duchowe telegrafy” i „czapki myślówki”. (Nie tylko) literackie koncepcje biologiczno-elektronicznej sieci w czasach przed powstaniem internetu

12:20 – 13:20: Sesja III. Człowiek i/jako interfejs. Przewodniczy: dr Piotr Kubiński

Anna Maria Grzybowska (OSA UW), Człowiek jako interfejs – bezpieczeństwo danych, posthumanizm i aplikacje wspomagające zdrowie psychiczne w powieści wizualnej “Eliza” (2019)

Michał Grabowski (absolwent WAL, koło ALEA), Interfejs ciała. Porównanie systemów kontroli awatara w kompetytywnych szermierczych grach wideo For Honor i Mordhau

dr hab., prof.ucz. Paweł Frelik (OSA UW), Szaleństwo niewidzialnego – screenporn i (bio)władza we współczesnym kinie i telewizji science fiction

13:20 – 14:00 Przerwa

14:00 – 15:00: Sesja IV. Interfejsy a gry wideo (2). Przewodniczy: dr hab. Przemysław Kordos

dr Piotr Kubiński (WP UW), Interfejsy intymności we współczesnych grach wideo

dr hab., prof. ucz. Michał Kłosiński (WH UŚ), Ontologia interfejsu w symulatorach kosmicznych MMO: Elite Dangerous vs Star Citizen

dr Joanna Pigulak (WFPiK UAM), Interfejs i czas. Zależności między graficznymi interfejsami użytkownika a strukturą temporalną gier wideo

15:10 – 16:10: Sesja V. Teoria i praktyka interfejsu. Przewodniczy: dr hab., prof. ucz. Michał Kłosiński

mgr Julia Krzesicka (doktorantka WAL UW), Historia fabrykowania interfejsów, czyli o interfejsach głosowych i ich projektowaniu z perspektywy Actor-Network Theory (ANT)

mgr Marcin Kozak (doktorant WAL UW, program Nature-Culture), Granice przezroczystości interfejsów i możliwość wtopienia ich w ludzkie aparaty poznawcze (brain-computer interfaces – BCIs) na poziomie cielesnym w kontekście filozofii plastyczności Catherine Malabou

mgr Martyna Dudziak-Kisio (WAL / doktorantka WDIB UW), Porównanie lekcji prowadzonej całkowicie w VR i tradycyjnej lekcji w szkole

16:20 – 17:20: Sesja VI. Interfejsy w innych mediach. Przewodniczy: dr Krzysztof Maj

mgr Zuzanna Wiśnicka-Tomalak (doktorantka WAL UW), Urealnianie interfejsu fantastycznego w Pokojach Zagadek

Karol Popow (WAL UW, koło ALEA), Kategoria interfejsu w grach planszowych – analiza komunikacyjnego i estetycznego funkcjonowania interfejsu na wybranych przykładach gier hybrydowych i o tematyce gier wideo

mgr Grzegorz Zyzik (doktorant, Uniw. Opolski), Transgresyjny wymiar budowania. LEGO Hidden Side jako interfejs

17.20: Zakończenie konferencji