Select Page

Ludzie

Biogram

Magister filologii polskiej, groznawca i badacz złożonych struktur ludycznych.

Praca na Wydziale „Artes Liberales”: Doktorant Wydziału „Artes Liberales”, pomysłodawca i prowadzący kursów:

  • Gry i ludzie. Wprowadzenie do badania gier (kon., 30 h, 4 ECTS – sem. let. 2014/2015);
  • Ludokrytyka. O grach krytycznie (kon., 30 h, 4 ECTS – sem. zim. 2016/2017).

Zainteresowania naukowe: ludoontologia; genologia gier; meta- i paraludyczność oraz złożone struktury ludyczne; playbour i inne tryby obcowania z grami oraz ich uwarunkowania formalne; historia towarzyskich gier fabularnych (tabletop RPG).

Zrealizowane projekty:

Gry fabularne. Między grą a zabawą – samodzielny projekt badawczy dofinansowany w ramach badań statutowych (DSM 110005). Przyznane środki umożliwiły bibliotece Wydziału „Artes Liberales” zakup książek z zakresu krytyki gier oraz humanistyczno-społecznych badań nad grami.

Gamifikacja/grywalizacja/krytycznie – czynny udział w cyklu seminariów oraz w podsumowującej II konferencji z serii Wymiary wiedzy w Nowych Technologiach pt. Ciało/oko/mózg, zorganizowanych przez Komisję Techno-Humanistyki (obecnie Laboratorium Techno-Humanistyki) działającą przy Wydziale „Artes Liberales”.

Zainteresowania pozanaukowe: sporty elektroniczne (esporty, zwł. StarCraft), kuchnia syczuańska, indyjska i tajska, jazda na rowerze, towarzyskie gry planszowe i RPG.

Publikacje

  • Gamified Gameplay: Gamification in Game Design [w:] Gamification. Critical Approaches, red. J. Kopeć i K. Pacewicz, Warszawa 2015, s. 83-97; publikacja dostępna online: <http://gamification.al.uw.edu.pl/> – rozdział w anglojęzycznej publikacji monograficznej opracowanej przez studentów i doktorantów Wydziału „Artes Liberales” działających w ramach projektu Gamifikacja/grywalizacja/krytycznie Komisji Techno-Humanistyki;
  • Granie ergatyczne, czyli konsekwencje upodobnienia rozgrywki do pracy. „Diablo III” jako przypadek „gry zgamifikowanej” [w:] „Homo Ludens” nr 2 (8)/2015, red. J. Janik, s. 46-62; publikacja dostępna online: <http://ptbg.org.pl/HomoLudens/bib/176/> – artykuł w numerze specjalnym czasopisma ludologicznego Polskiego Towarzystwa Badania Gier.
  • Starożytność na planszy. Studium popularności motywów antycznych we współczesnych hobbystycznych grach planszowych [w:] Antyk w zwierciadle literatury i kultury popularnej, red. A.W. Mikołajczak, K. Dominas i R. Dymczyk, Poznań 2015, s. 117-130 – artykuł w publikacji pokonferencyjnej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu;
  • Nieznany klasyk? Recenzja „Shared Fantasy” G.A. Fine’a [w:] „Literatura i Kultura Popularna” nr XX, red. A. Gemra, Wrocław 2014, s. 184-187; publikacja dostępna online: <http://lkp.sjol.eu/preview/5679> – polemika z polskim środowiskiem badaczy gier w formie recenzji pierwszej etnografii gier fabularnych (tabletop roleplaying games, RPG) pt. Shared Fantasy (Gary A. Fine, 1983).
OK
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się wiecej o celu ich używania oraz możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.
Skip to content