Select Page

Biogram

Absolwent studiów magisterskich w Ośrodku Studiów Amerykanistycznych UW oraz licencjackich na Wydziale Polonistyki UW, amerykanista i tłumacz. W latach studenckich pasjonował się literaturą, zwłaszcza o tematyce wojennej, politycznej i „rasowej”. Z dawnych pasji pozostało mu wspomnienie o nigdy nie napisanej pracy dyplomowej nt. różnic między poszczególnymi wydaniami wybranych dzieł Juliusza Kadena-Bandrowskiego oraz wyróżniona w konkursie na najlepszą polską pracę amerykanistyczną w 2010 roku rozprawa pt. „In His Master’s Voice: Jazz Autobiographies, Blackness, and Authority” (Głosem pana. Autobiografie jazzowe, Czerń i autorstwo). Obecnie przygotowuje dysertację poświęconą filmom z nurtu „blaxploitation” – głośnych i niezwykle popularnych w l. 70-tych XX wieku, dziś (niesłusznie) traktowanych jako kulturowy eksces bez większego znaczenia dla kultury amerykańskiej. Stypendysta Fulbrighta (Junior Advanced Research Award, 2012-13), autor polskich przekładów dzieł Slavoja Žižka (Przemoc. Sześć spojrzeń z ukosa, 2010), Gayatri Chakravorty Spivak (Strategie postkolonialne, 2011), Terry’ego Eagletona (Co to znaczy „kultura”?, 2012) oraz Caroline Levine (Od prowokacji do demokracji, czyli o tym, dlaczego potrzebna nam sztuka, 2013). Regularnie współpracuje z Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie oraz Acta Poloniae Historica (przekłady tekstów naukowych na język angielski, korekta językowa). Członek Polskiego Towarzystwa Studiów Amerykanistycznych.

Publikacje

  • „Dyskurs nauki w epoce kryzysu uniwersytetu: rozważania nad koncepcją ideologii Louisa Althussera” [w:] Tekst – Tożsamość – Twórca: Rozważania o humanistyce współczesnej, red. Ewa Niedziałek, Krzysztof Usakiewicz, i Izabela Wiencek, Wydział Artes Liberales UW 2017.
  • „«Podoba mi się, jak umierasz, chłopcze»: Django i jego Czarny antybohater”, Kultura popularna 3 (49) 2016.
  • „Thank You for Talking to Me, Africa: Multiculturalism in Black Urban America” [w:] Found in Multiculturalism: Acceptance or Challenge?, red. Izabela Handzlik i Łukasz Sorokowski, Bern: Peter Lang 2014.
OK
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się wiecej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.